Kako spriječiti i liječiti Parodontitis?

16.04.2024

Halo, Halo doktore!

Poslušajte cijelu emisiju ovdje:

Ili pročitajte:

Voditeljica Radio Banovine: U našoj emisija “Halo doktore“ Dr. Breyer je odgovarao na pitanja kao što su: što kada zubno meso krvari i koji su načini liječenja početnog stanja parodontitisa poznatog kao parodontoza. Danas ćemo pričati o tome kako prepoznati imate li parodontitis i koje sve dentalne probleme on uzrokuje.

Doktore Breyer, boli li parodontitis?

Dr. Breyer: Ne. I zato ljudi često pogrešno pretpostave da je bol jedini alarm za bolest. Kod parodontitisa je jako bitno da ljudi idu redovito na kontrole.

Općenito je jako bitno da ljudi idu redovito na kontrole. Periodički da se naslika rengen, i onda na vrijeme možemo ustanoviti da je došlo do razvoja bolesti i preventirati je.

Voditeljica Radio Banovine: Osim krvarenja zubnog mesa, koji su sve znakovi parodontitisa?

Dr. Breyer: Imamo ih nekoliko. Osim krvarenja zubnog mesa postoji neugodan slatkasti zadah.

Otečeno zubno meso i boja zubnog mesa je drugačija. Zubi se počnu razmicati i klimati. Gubitak kosti čovjek ne može registrirati, jedino doktor pomoću rengena.

Voditeljica Radio Banovine: Postoje li faze ili težine oblika parodontitisa? Možemo li ih poredati od lakšeg do težeg oblika?

Dr. Breyer: Možemo. Za naše slušatelje bih odvojio samo dvije faze.

Prva faza je gingivitis, ustvari krvarenje zubnog mesa. I ako pacijent ide redovito svom stomatologu, najmanje jedno godišnje, dva puta godišnje bi bilo idealno, onda mi to možemo izliječiti. Na posjetama vidimo da dolazi do krvarenje zubnog mesa.

Odradimo profesionalno očišćenje tvrdih i mekih zubnih naslaga. Damo instrukcije oralnoj higijeni i uključimo interdentalne međuzubne četkice u oralnu higijenu. U to vrijeme još nema nikakvih promjene na kostima.

Ako u toj fazi primjetimo bolest, onda je bolest izlječiva. U drugoj fazi dolazi do prodora bakterija između korijena i zubnog mesa. To možete usporediti kao prst i nokat.

Vi možete odvojiti prvi milimetar od nokta, a onda kasnije ne. Kod takvih pacijenata se zubno meso odvaja puno dublje i vi to ne možete čistiti. U toj fazi bolest prelazi sa zubnog mesa na ligament koji okružuje zube i onda na kost.

I kost se polako topi.

Voditeljica Radio Banovine: Koji su uzroci nastanka parodontitisa?

Dr. Breyer: Imamo prvo genetski paket. To je nasljedno ono što smo dobili od roditelja.

Ako su roditelji imali problema, rano su izgubili zube i slično, onda na to morate obratiti pozornost. I to trebate naglasiti svom doktoru dentalne medicine da i on to zna. Znači imamo opterećenu obiteljsku anamneze.

Oralna higijena loša, pušenje i stres. Mi na oralnu higijenu i na pušenje svakako možemo utjecati, a na ovo dvoje ne.

Voditeljica Radio Banovine: A kako spriječiti nastanak bolesti?

Dr. Breyer: Najbitnije su redovite kontrole kod doktora dentalne medicine.

I profesionalno čišćenje tvrdih i mekih zubnih naslaga. Naravno, podrazumijevamo da je i osobna oralna higijena dobra. Takvim ljudima obavezno dajemo instrukcije o oralnoj higijeni i uvodimo im međuzubne četkice i dentalni konac.

Voditeljica Radio Banovine: Što ako pacijent nije prepoznao svoj problem parodontitisa i nije svjestan, a želi ući u protetsku ili implantološku terapiju?

Dr. Breyer: Već na prvom pregledu možemo s lakoćom dijagnosticirati parodontološki problem ako postoji. Na rengenu je to vrlo jasno uočljivo, a i na kliničkom pregledu ako postoji bilo kako krvarenje, jednostavno je uočiti taj problem. I uvijek ga uključimo u terapiju.

Voditeljica Radio Banovine: Što ako ipak dođe do preskakanja paroterapije u nekim slučajevima?

Dr. Breyer: To je dosta loše i dugoročna prognoza bilo kakvog rada ako se preskoči parodontološka terapija nije dobra, zato što temelji na kojima su rađeni protetski radovi nisu dobri. Znači, sami zubi, njihov ligament i kost nisu u dobrom stanju.

Voditeljica Radio Banovine: Ako imate još nedoumica oko ove teme, javite se u stomatološku polikliniku Breyer, koja je specijalizirana za implantologiju i protetiku. Potražite ih u Sisku, u ulici Gustava Krkleca 15, nazovite na 00385 44 543 289 ili kontaktirajte putem Facebook Messengera.

Do sljedeće emisije pozdravljaju Vas dr. Igor Breyer i ekipa Radio Banovine.