parodontologie-heil-und-kostenplan-formular-krankenkasse-dentalna-poliklinika-breyer

Naše usluge

Parodontologija

Parodontologija je grana dentalne medicine koja se bavi bolesti parodonta (parodontitis/parodontoza/paredentoza) koja se kod nas najčešće zove bolest desni.

Parodont je sve ono što drži zub u ustima, a sastoji se od četiri strukture:zubnog mesa, kosti u kojoj se nalazi zub, ligamenta i cementa na površini zuba.

Kada nastupi upala tih struktura, dolazi do krvarenja i povlačenja zubnog mesa, razmicanja i širenja zuba, neugodnog zadaha iz usta te, kao krajnji stadij bolesti-klimanja i ispadanja zuba.
Ukoliko Vas zanima jeste li u rizičnoj skupini, kliknite na naš samotest te, ukoliko imate više pozitivnih odgovora, naručite se za prvi pregled!

Prvi pregled

heil-und-kostenplan-krankenkasse-parodontologija-zubni-kamenac-dijagnostika-stomatološka-poliklinika-breyer

Prije Vašeg prvog pregleda potrebno je napraviti ortopantomogram (RTG snimka svih zuba gornje i donje čeljusti) što možete napraviti i kod nas u Poliklinici.

Na prvom pregledu, doktor će Vam počistiti zubni kamenac te napraviti dijagnostiku koja uključuje:

• fotografije početnog stanja zuba i zubnog mesa
  • kontrolu oralne higijene
  • mjerenje stupnja upale zubnog mesa (gingive)
  • mjerenje dubine parodontnih džepova
  • mjerenje recesija (koliko se povuklo zubno meso)

Nakon što Vas je doktor temeljito pregledao i proučio Vašu RTG snimklu (ortopantomogram), u razgovoru ćete dobiti detaljne informacije o sljedećem:

• što je parodontitis i što ga uzrokuje
  • prirodi i težini Vaše bolesti
  • vrsti i trajanju terapije
  • koja je Vaša uloga u kontroli same bolesti
  • upute o ispravnom načinu provođenja oralne higijene
  • cijeni terapije

Parodontološka terapija

parodontologija-estetska-stomatologija-zubni-kamenac-dijagnostika-dentalna-poliklinika-breyer

Nakon što doktor procijeni da je pacijent uspio primjeniti zadane upute o održavanju oralne higijene nastupa parodontološka terapija:

• struganje i poliranje površine korijena ispod razine zubnog mesa- u sklopu terapije, svaki pacijent dobiva određenu tekućinu kojom ispire usta, a po potrebi i antibiotik. Sama terapija sastoji se od 2 dolaska u razmaku najviše 48 sati u kojem doktor, pod anestezijom, temeljito čisti sve plohe korijena zuba zahvaćene bolesti.  U suradnji s njemačkim laboratorijem u Heidelbergu provodimo molekularnu analizu bakterija odgovorne za nastanak bolesti te ciljano propisujemo antibiotik nakon dobivenih nalaza.
  • resektivna terapija- ukoliko nakon Inicijalne parodontološke terapije (struganja i poliranja korijena) zaostanu neki duboki džepovi, pristupa se resektivnoj terapiji. Taj se zahvat također izvodi pod lokalnom anestezijom. Prvo je potrebno odmaknuti zubno meso od površine korijena te zatim slijedi čišćenje bakterija i naslaga ispod razine zubng mesa pod kontrolom oka.
    Ovaj se oblik terapije ne koristi samo kod parodontoloških pacijenata.
    Dodatne indikacije za resektivnu terapiju su:
    – karijes ili puknuti zub ispod razine zubnog mesa
    – estetika osmijeha- korekcija zubnog mesa (gingivoplastika) kako bismo pacijentu osigurali idealnu crveno- bijelu estetiku.
  • regenerativna terapija-predstavlja terapiju kojom se pokušavaju vratiti izgubljeni dijelovi parodonta, tj. kost i zubno meso. Danas je regenerativna terapija jako zastupljena i u implantološkoj kirurgiji jer povećanjem kvalitete zubnog mesa osiguravamo dugotrajan uspjeh samih implantata.
    Regenerativna terapija uključuje:
    – nadogradnju kosti upotrebnom koštanih nadomjestaka, membrana i ponova
    – nadogradnju zubnog mesa.

Redovite kontrole u toku terapije (Recall)

parodontologija-stomatološka-poliklinika-breyer

Parodontitis nije moguće zaustaviti, samo jako usporiti! Kako bi se parodontološka terapija smatrala uspješnom, uz besprijekornu oralnu higijenu koju pacijent održava doma, od izrazite su važnosti redoviti posjeti stomatologu kako bi se spriječio daljni tijek bolesti i na vrijeme reagiralo ukoliko nastupi pogoršanje.
Ukoliko je suradnja pacijenta dobra te je pacijent redovan na kontrolama, ostatak njegove terapije sastoji se od 2-3 posjeta godišnje u kojima se provjerava nastanak novih džepova te se čiste tvrde i meke naslage sa zuba ukoliko ih ima.

Nakon toga slijedi nadoknada zuba.

Često postavljenja pitanja