LIJEČENJE ZUBA- ENDODONCIJA

Endodoncija tj. liječenje zuba, je grana dentalne medicine koja se bavi terapijom patoloških procesa zubnog živca (pulpe). Zub se sastoji od krune (dio zuba koji se vidi u ustima) i korijena (dio zuba koji se nalazi ispod zubnog mesa u kosti čeljusti i drži zub na mjestu). U unutrašnjosti zuba nalazi se šupljina koja se proteže kroz krunu i korijen zuba, a naziva se zubna/pulpna komorica i korijenski kanali. U toj šupljini smješteno je ono što zovemo zubni živac (stručno zubna pulpa), a što je ustvari tkivo u kojemu se nalaze krvne žile i živčana vlakanca zuba. Bol u zubu, uglavnom dolazi zbog akutne infekcije zubnog živca. Najčešći uzrok te infekcije je karijes. Prilikom liječenja zuba potrebno je izvaditi inficiranu pulpu zuba, dobro očistiti kanale korijena zuba cijelom dužinom i ispuniti taj prostor umjetnim materijalom, koji će onda spriječiti daljnji prodor bakterija iz usne šupljine u organizam. Da bi se zub kvalitetno izliječio potrebna su nam suvremena pomagala, znanje i najbolji materijali.

contactDOGOVORITE TERMIN

Vaše ime

Vaš email

Vaša poruka

ZAŠTO ZUB BOLI?

Najčešći uzrok zubobolje je upala zubnog živca. Ona se očituje kao bol (na hladno, toplo, po noći…), a nastaje kao odgovor tkiva na iritacije. Iritacija može biti karijes koji prodire sve dublje u zub sve dok ne dođe u blizinu živca, nepravilan zagriz, trauma (npr. udarac pri padu s bicikla) i dr.  Bol se postupno pojačava i ne prestaje uzimanjem tablete protiv bolova, živac odumire i s vremenom bol jenjava.  Ako se pacijent na vrijeme javi stomatologu, a stomatolog primijeni pravilno liječenje, upala zuba neće imati nikakvih posljedica.